selamat datang to my blogspot :Ddh pnt jln 2 singah2 larh dlu yee........nice to see.. nice to follow..hehee~goodbye come again okeyy..see you ^^

Saturday, 5 March 2016

KELAB HURU-HARA 18

Fuhhhh~ maklum la berhabuk blog ni tak ada update lama dah.. Jumpa lagi dalam KHH18..
Assalammualaikum w.b.t pada korang yg blogwalking kat sini..

Baru-baru ni budak SPM tempat kerja aq ambil keputusan diorang, banyak la yg dapat keputusan yg cemerlang dan aq pn tumpang gembira jugak.. Tapi ada jugak yg tak dapat keputusan yg tak berapa baik dan nangis-nangis ceritakan keputusan @ masa depan diorang kelak.. Nasihat aq pada diorang mudah je, klau keputusan tak baik sekalipun ruang untuk kita belajar tu masih ada, jadi jangan la susah hati dengan keputusan SPM korang tu.. Selagi kita ada semangat untuk sambung belajar, Allah akan bukakan jalan untuk kita..

Walaupun aq bekerja tapi aq pn sentiasa belajar, kerana pelajaran bukan boleh diperolehi hanya di sekolah @ universiti sahaja.. Pelajaran tu dilakukan sepanjang hayat, selagi kita masih hidup kita akan terus belajar..

Buat masa ni aq bekerja dan belajar untuk menguruskan sesebuah franchise, bole aq gunakan dalam perniagaaan yg aq dah plan dengan teliti tu nanti.. Kata pepatah "sambil menyelam minum air"(bukan kentut dalam air yee khikhikhi), jadinya sambil aku bekerja aq dapat ilmu pengurusan sesebuah franchise.. Sebab tu aq cakap ilmu tu bole di peroleh kat mana-mana sahaja, asalkan korang ada semangat untuk belajar.. Masa depan kita bukan terletak pada keputusan peperiksaan kita semata-mata, jangan la korang patah semangat untuk terus belajar..

p.s : tetap semangat adik-adikku.. capai la impian korang yang korang simpan sejak dari kecik tu..


No comments:

Post a Comment

perlukn bantuan: