selamat datang to my blogspot :Ddh pnt jln 2 singah2 larh dlu yee........nice to see.. nice to follow..hehee~goodbye come again okeyy..see you ^^

Sunday, 19 January 2014

KELAB HURU-HARA 15

Assalammualaikum,

Korang masih blogwalking sini lg ke? KHH15.. Apa perasaan korang hari ni? Apa pn perasaan tu tetap dgn diri korang ok ;) Hari ni kita borak2 psal kwn.. Aq ni mmg suke sgt perhatikan sikap kwn2 aq ni.. Klau jd ahli psikologi pn bole kot hahaha psikologi xde gaji..

Utk aq,, aq b’kwn sbb nk knal diri dia.. Tp aq mmg x berapa pham sgt sikap perempuan ni.. Diorng ni lbh memilih utk couple dr kwn ke? Aq lbh selesa utk b’kwn dgn kaum ni dlu drpd terus couple.. Tp slalu disalah anggap yg aq ni x berminat pn dgn diorng.. Konfius?? err~~ Klau kita b’kwn, apa yg dia buat kt kita ni bkn sbb kita ni istimewa utk dia,,tp dtg dr diri dia sndiri.. Lgpun kita boleh jd lbh rapat,, walupn masalah dtg skali pn kita boleh hadapi.. Bila kita anggap org tu “special”,, sikit je kesalahan dia bole jd masalah yg besar utk kita..

Kita x perlu ubah diri kita utk buat org lain gembira,,tp cukup dgn jd diri sendiri.. Bg aq,, tulah kesempurnaan.. Jangan Ferdauz tp sikap mcm superman,, pkai underwear kt luar.. Cukup Ferdauz b’sikap macam Ferdauz,, jdlah Ferdauz yg sebenar.. Sempurna sebagai seorang yg bernama Ferdauz..

Okey tu je la nk cite utk kali ni.. jmpe lg utk KHH akan dtg ok.. :)  Aq tinggalkn korang dgn sedikit info yg mungkin berguna utk korang.. Dan aq rasa apa yg aq borak kt atas tu dh lari dr tajuk hehehe

………………………………………………………………………………
Titian Kasih Buatmu…

1.       Jangan bersikap terlalu berhati-hati sehingga menjadi paranoid – terlalu takut sehingga tak sanggup nak melangkah setapak ke depan dalam perhubungan. Lebih rela menutup pintu hati selagi tak berjumpa dengan sesseorang yg sempurna dalam segenap hati.

2.       Jangan terlalu bermudah-mudah dalam memilih pasangan, asal ada yg kenen2/mengurat, terus tersangkut tanpa kira latar belakang, akhlak dan pegangan agamanya. Pesan ulama, kalau mencari pasangan, tanamkan dalam fikiran bukan setakat teman hidup, sebaliknya menjadi ibu atau bapa kpd anak2 yg bakal dilahirkan.

3.       Ramai yg terburu-buru utk bercinta dan mempunyai pasangan, akhirnya hidup dalam keadaan tertekan dan serba-salah bila bertemu seseorg yg menepati ciri2 pasangan idaman. Rasa menyesal sebab terburu-buru dan tak sanggup nak berterus-terang takut melukakan hati pasangan.

4.       Jangan terlalu mengharap kesempurnaan. Tidak semestinya kita cantik, pasangan perlu kacak – bila bergandingan umpama pinang dibelah dua.

5.       Jangan terlalu obses dgn usaha2 halus seperti berjumpa bomoh utk seri wajah, ilmu pengasih, mandi bunga dan sebagainya.

6.       Bujang pun ada kelebihan, jgn bersedih. Nikmati hidup sebaiknya dgn menuntut ilmu dan menambah amal. Org berkahwin pun ada kekurangan – sudah tidak boleh melepak dgn kwn2 di kedai mamak atau melancong beramai-ramai, sebab masa perlu dibahagikan dgn ahli keluarga. Mahu berbelanja utk diri sendiri pun kena fikir dua tiga kali, jika bujang setiap minggu boleh shopping, tak pun window shopping.

7.       Jodoh boleh diusahakan, tetapi akhirnya kena percaya kpd ketentuan ALLAH. Boleh berdoa utk jodoh: “Jika ditakdirkan dia adalah jodoh yg terbaik buatku, mudahlah urusanku utk bertemu jodoh dgnnya… Jika ditakdirkan dia bukan jodoh terbaik buatku, padamlah perasaan ini dan jauhkan aku drpdnya”.

[SUSUNAN SEMULA DRPD: USTAZLOVE.COM]
………………………………………………………………………………




p.s : IAM WHO IAM..itulah kesempurnaan yg sebenar :) k chow..byeee…LOVE U ALL

No comments:

Post a Comment

perlukn bantuan: